Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Mi mondjuk meg!!!

Az Internet olyan tartalmat ad, amilyet mi akarunk, csak alakítanunk kell! Aki nem hiszi, próbálja ki, én megtettem és működik. Hogy hogyan? Na, gyere elmondom...

Friss topikok

Linkblog

Júzer leszel, vagy lúzer?

2007.12.16. 12:40 DrM

Hála Istennek egyre többen látogatják ezt a blogot, úgyhogy engedelmetekkel folytatnám okfejtésemet.

Szóval a weben kétféle látogató létezik szerintem:kóválygó és tudatos látogató. Előző kategóriába tartozók igazán nem ismerik a webet, vagy még csak kóstolgatják, vagy nem is igénylik (pl: életkoruk, lehetőségeik) miatt a jobb, alaposabb megismerést. Általában egy-két weboldalt látogatnak, leveleznek "szörfözgetnek" ritkán alkalmazzák tudatosan (pl.: keresésre) a világháló adta lehetőségeket.

A másik kategóriába azok tartoznak, akik tudják, hogy MIKOR, MIÉRT és MIRE használják, használhatják a webet, akik tartalom és tartalom között különbséget tudnak tenni, akiket nem vakít el egy-egy hangzatos cím, viszont értékelik a jó szolgáltatásokat izoláltan is egy egyész weblap keretein belül is! Ami érdekes, hogy a tudatos látogatók nem a legrégibb webhasználók. nincsen ebben semmi különös, nem az első Mercedes használó lett az, aki a leghatékonyabban vezette azt az autótípust, nem a penicillin felfedezője alkalmazta először és hatékonyan azt a gyógyításban.

És tudod mi az érdekes még? Először mindenki csak kóválygó a weben és csak később lesz belőle esetleg tudatos látogató.

De nem mindenkiből! Nem mindenki tud túllépni azon a szinten, hogy csak céltalanul lépegessen a weboldalak között, rendszertelenül és logikátlanul használjon webes szolgáltatásokat. Bizonyos szempontból ők az internet legjobb szereplői - a nyerészkedők, cápák, csalók szempontjából. Ők azok, akiket a legjobban "leveszik" a webes fizetős szolgáltatásokkal, akiknek a legtöbb adata vész el, akiknek a legtöbb vacak, silány szolgáltatást eladják, vagy nyújtják folyamatosan a weben keresztül. Ezeket nevezem én lúzereknek, hiszen igazából vesztesei a webnek, nem úsznak (maradva missparker példamondatánál), hanem sodródnak az árral, a hullámok ide-oda csapkodják őket.

Én láttam már mukit a tengerparton, akit az 5-6 méteres hullámok hülyére pofoztak és amikor kimászott a vízből, akkor megpróbálta előadni, hogy mennyire jó volt neki és mennyire az történt, amit ő akart. Hát, mondhatom szánalmas és nevetséges volt.

Na, de beszéljünk inkább a másik kategóriáról: a tudatos felhasználókról. Ők azok, akiknek nem mindegy, hogy mi a tartalom, nem rögtön az első találatra klikkelnek a keresők eredménylistájában. Kereséseknél célirányosan keresnek és viszonylag stabil a rendszeresen látogatott weboldalaik köre, viszonylag hamar és maradandóan alakítják ki a maguk webes mikrokörnyezetét. Ők az igazi júzerek, akik HASZNÁLJÁK a webet és nemcsak élnek vele. Akik tudják miképp "szelidítsenek meg" 5-6 méteres hullámokat és akiknek sikerül élvezni is az úszást a hullámverésben. Ők azok, akik nem "esznek meg" mindenféle reklámokat, de ismernek jó és figyelemfelkeltő reklámokat a weben, akik nem mindenféle weboldalakon szórják szét az információkat, adataikat, de ismerik és figyelemmel kísérik az információkat.

Egyszóval ők azok, akik a rendszert tényleg használják. És tudod, mi a poén? Hogy ők tudják meghatározni a kóválygók útválasztását is, ők azok, akik meg tudják mutatni a tudatos webhasználatot. Ők azok, akiket lehet, hogy a marketingesek gyűlölnek, hiszen nem mindent és mindenhonnan vásárol, nem mindenhova regisztrál.

Ha én marketinges lennék, biztos, hogy ezeket az igazi júzereket céloznám és figyelném, mert az ő véleményük, látogatási szokásuk az, ami a jövő tudatos webhasználóit jellemzi majd. Ők azok, akik képesek formálni jó értelemben a kóválygók véleményét, ők azok, akik a hullámokban vergődőkből igazán jó hullámlovasokat faragnak! Egyre többen vannak, egyre tudatosabbak.

Olyan ez, mint amikor az ember felfedezte a tüzet: először valószínűleg térdre borult előtte, félt tőle, majd elkezdte próbálgatni, ahogyan a kóválygók teszik a webbel. Próbálgatás közben többen megégették magukat, többen örökre búcsút vettek a tűztől és hátralevő életükben nyers mamuthúson éltek...

De azok, akik megszelídítették a tüzet, akik elkezdték tudatosan használni! Akik rájöttek arra, hogy a tűz van értük és ők határozhatják meg, hogy mikor és hogyan használják! Ugye értitek a különbséget?

Nos, kedves blogolvasók, ugyanezt látom a webbel is: legyünk hát inkább júzerek, mint azok, akik megégetik vele magukat...

 

2 komment

Címkék: keresés web internet minőség megoldás user felhasználó tudatos

A bejegyzés trackback címe:

https://netalon.blog.hu/api/trackback/id/tr21265675

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

missparker · http://webkettopontnulla.blog.hu 2007.12.17. 09:19:32

Örülök, hogy neked is tetszett az egyik kedvenc idézetem :)

Amivel igazán vitatkoznék, a két usertípus marketinges megközelítése. A kóválygó user egyáltanán nem könnyű, hanem az egyik legnehezebb célpont marketinges szempontból:
- kóvályog, tehát nem keres vmit, hanem talál vmit, így a találatát nehéz előkészíteni
- ha egyszer odatalált, nem jelenti azt, hogy legközelebb is odatalál. A regisztrációja semmit sem ér. Hírlevélre nem iratkozik fel, könyvjelzőbe nem tesz be, az RSS-t nem állítja be. Egyszer tudjuk megszólítani, vagy "vásárol" vagy nem. Ha "vásárol", akkor is csak egyszer. Ők azok, akik nem találhatók meg közösségi hálón, bonyolult nekik egy del.icio.us használata, a letöltés stb.
Jó példa az ő megközelítésükre csengőhangokat áruló Jamba, aki a neten alig reklámozza magát, de a tévében folyamatosan nyomul. Pont a kóválygók miatt kényszerül erre a nem kicsit költséges fából-vaskarika megoldásra.

A tudatos felhasználót a _jó_ marketinges nem gyűlöli, ugyanis őket lehet jól "belőni": tudjuk, hány évesek, hány gyerekük van, mikor neteznek, mikor ebédelnek, mi alapján döntenek. Erre nem nehéz marketingstratégiát írni. Igaz, az eladás hatékonysága alacsonyabb, hiszen tudatos, és nehezebb az érzelmeire hatni.

Ami érdekes, hogy a két usertípus megközelítési költsége és az általuk generált bevétel aránya közel azonos.
A kóválygót nehéz, költséges megközelíteni, de azonnal vásárol. A tudatost könnyű megközelíteni, de sokszor kell megszólítani (itt a költségtényező), mire egyszer bevételt generál.

És végezetül kicsit a webes marketingről:
Ma sok-sok suttyó mesélgeti a blogján, hogy mennyire jól tudja a webes marketinget, miközben baromi igénytelen a tevékenységük, honlapjuk, üzenetük. Az önmagát egyik legnagyobb marketingesnek kikiáltó megmondóember kifejezetten azt hirdeti, hogy a honlap lehet igénytelen, a lényeg, hogy eladjon. Jajistenem! Ennek szellemében, a követői által készített honlapok úgy néznek ki, mint a 90-es évek elején megjelent hajnövesztőszerreklámok a Nők Lapjában. Érthetetlen számomra, hogy az anyagait CD-n árulja, ahelyett, hogy fizetős letöltést szervezne rá. A blogján offline metódusokra tanítja a népet, bolti eladásra és akciókra. Láthatólag nem tudja használni a netet, de jól megél a usereiből, így nincs is igénye többre. Kedvenceim mégis azok a magyar "webshop szakértők", akiknek nem tudnék e-mailt írni, mert nincs kinn a honlapjukon a cím, és az üzenetdobozuk aljáról lefelejtették az "elküld" gombot :D Szóval az igénytelenségnek már van marketingje, mégpedig komoly. Ez szerintem annyit jelent, hogy a web is olyan lesz, mint a többi média:
bulvárlap és szakmai folyóirat, StoryTV és NatGeo egyszerre lesz jelen a piacon. Én nem gondolom, hogy ez rossz, amíg van kínálat.

DrM · http://internetalon.hu 2007.12.17. 14:29:51

Köszönöm újra az érdekes kommentedet, igyekszem nem egy lenni a sok-sok suttyó között :-)
Épp azért gondolom a kóválygókat könnyű prédának, mert hamar vásárolnak, bóvlit is vesznek stb. egyszóval "agy nélkül" vásárolnak. (Most, így karácsony környékén tele van velük a sok-sok nagyáruház, érdemes megnézni egy-egy bevásárlókocsi tartalmát: mind-mind a konzumpciós társadalom egy-egy lenyomata...
(Bár nem vagyok szociológus.)

A tudatos felhasználó szerintem éppen azért jó, mert alakítja, alakítani tudja a kínálatot és a minőséget, ergo befolyásolni képes a merketinget (nem akármit vesz meg, nem akármilyen szolgáltatás érdekli.) Amilyen stabilan tud "tapadni" egy-egy szolgáltatásra, ugyanolyan könnyen nyit az újra, a korszerűbbre. Ez azt jelenti, hogy nagyon fel kell kötni a gatyáját annak, aki nekik TARTÓSAN és RENDSZERESEN szeretne valamit eladni.

A webes marketingről írt véleményeddel teljesen egyetértek, megint csak azt kell mondjam, hogy ugyanarról beszélünk: Igényes, minőségi tartalom és forma kell, hogy uralkodó legyen, a sok-sok silány mellett/helyett. Ezt csak tudatos felhasználással lehet kialakítani.

Mint amikor egy svédasztalnál először áll az egyszerű ember: elsőre mindenbe belehabzsol, összeeszik mindenfélét addig, míg a "szeme kívánja". Szerintem itt az ideje, hogy kultúrált, európai étkezéssel (késsel -villával) fogyasszunk...

Ja, egy érdekes olvasmány a végére, szerintem ide tartozik: www.ascd.org/authors/ed_lead/el200512_prensky.html

(Talán ismered Prenskyt, aki nagyon érdekeseket ír a digitális nemzedékről, digitális benszülöttekről és bevándorlókról)
süti beállítások módosítása