Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Mi mondjuk meg!!!

Az Internet olyan tartalmat ad, amilyet mi akarunk, csak alakítanunk kell! Aki nem hiszi, próbálja ki, én megtettem és működik. Hogy hogyan? Na, gyere elmondom...

Friss topikok

Linkblog

Bábelháló

2008.03.17. 20:35 zebi

Ezt a bekezdést akár ki is hagyhatnám, de a megkövezést elkerülendő kezdeném azzal, hogy szeretem én a magyar nyelvet, vigyázok rá, és amire van magyar szó, azt nem is szeretem idegennel helyettesíteni.

Mégis, a felhasználóval való kölcsönhatást* szolgáló vezérlőelemek feliratai nem tudnak bennem olyan velőig hatoló benyomást kelteni, mint angolszász rokonaik, sőt, néha igazán viszolyogtatólag hatnak rám.

Pedig biztos, hogy nem angolul láttam először olyan weboldalt életemben, amin "regisztrálni", "bejelentkezni", "hozzászólni" és "többet olvasni" lehetett. Mindenki tudja, mit jelentenek ezek, aki már életében kétszer internetezett, értjük, de mű. Az a szöveg a dobozban van, és addig jó, amíg nem jön ki onnan, az az internet része, ahhoz pedig csak a fura szemüveges emberek értenek zsíros hajjal. Míg egy kis angoltudással a farzsebünkben a "sign in"-ről vagy a "new memberről", azonnal, a szöveg tudatos lefordítása nélkül eljut az agyunkig, hogy ott nekünk jó, lépjünk beljebb, ott lesz a plusz szolgáltatás. Annyira természetesek és az életnek nem csak a hivatalos, de a mindennapi részében is használatosak ezek a szavak az angol nyelvben, hogy sokkal több a bizalmunk hozzájuk, mint a hivataloskodó, baljós kifejezésekhez, amelyeket idehaza honosítottunk meg.

De például úgy látszik, ez német területeken nem okoz ekkora dilemmát. Ők egyébként is szeretnek angol szavakat átvenni, nyelvileg rokonok is, akkor miért ne lehetne náluk is "login"?

Persze az is lehet, hogy csak én fújom fel ennyire, vagy még rosszabb, valamiféle sznobizmustól fűtve szép anyanyelvünket nem tartom elég elegánsnak a webhez, kutya tudja.

 * Sokáig gondolkodtam, mit írjak interakció és kommunikáció helyett :)

Szólj hozzá!

Címkék: web internet nyelvhasználat

A bejegyzés trackback címe:

https://netalon.blog.hu/api/trackback/id/tr47385190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása