Amikor felhívtam a figyelmet ezzel a bloggal arra, hogy az Internet tartalmát, jövőbeni minőségi alakulását a tudatos felhasználók tudatos és logikus aktivitása határozhatja meg, természetesen nem valami fenenagy újdonságot fedeztem fel. Magyarországon is jelentek már meg erre utaló leírások, publikációk és tőlünk nyugatabbra is több szó esik erről a neten meg azon kívül is.
Itt nem azokra a mogulokra gondolok, akik jelenleg az 50 legfontosabb emberként vannak nyilvántartva a web-világban, hanem azokra, akik az általuk megalkotott világban próbálnak tudatosan és célirányosan felhasználók lenni.
Itt van pl. egy friss tanulmány, amely a tudatos webhasználati trendeket mutatja:
http://www.doubleclick.com/insight/pdfs/DoubleclickPerformics50_Q1_2007.pdf
Vagy itt van a genti egyetem egyik korábbi tanulmánya, amely az internet használat és a webes vásárlás közötti összefüggéseket vizsgálta és írta le:
http://www.feb.ugent.be/fac/research/WP/Papers/wp_03_205.pdf
Vagy éppen ez a másik blog. Érdekes aspektusból és példával mutatja be a webes magatartás pszichológiáját:
http://aurion-solutions.com/archives/2007/10/30/behaviour-physiology-fear/
Egyszóval sokan és sokféleképpen kutatják, vizsgálják, elemzik a tudatos webhasználatot, annak filozófiáját, pszichológiáját és általánosságban a létét. Nem véletlenül. Ők ugyanis a jövő webes felhasználóinak első "fecskéi", a XXI. századi user prototípusai.